Fandom

Interlingua Wiki

Manifesto pro le Compatriotismo Planetari ra

9 807paginas in
iste wiki
Add New Page
Discussion0 Share

INTERLINGUA ROMANICA

MANIFESTO PRO LE COMPATRIOTISMO PLANETARIO

“Multas de las vetulas traditiones et ideas
que la humanitate ha hereditato
non plus son relevantes
pro las realitates actuales
et las opportunitates futuras.”

(Manifesto Humanista 2000)

Secundo le principio que le concepto currente de patria necessita esser ampliato, aut melio, transcendito si las relationes inter los habitantes del planeta deben attinger un nivello plus alto quam le actual, favoriendo la effectiva consolidation de los ligamines culturales et socioeconomicos inter los populos et las nationes, lo que assecura una veramente durabile pace universal, nos acceptamos et proponemos los sequentes elementos basicos de ista renovation del pensamento civilizato. Assi que nos emphaticamente sustenemos que:

I – Le planeta Terra est la patria commun de totos los esseres humanos.

II – La humanitate est una sola familia.

III – Supra la conception traditional de patriotismo – compromisso del individuo con “su” pais (de origine aut adoptato) – debe levar se la notion moderna del COMPATRIOTISMO PLANETARIO, que consistera:

primo, de un sentimento de fraterna identification inter personas, non importando si iste non “pertine” al mesmo pais que aquelle;

secundo, de la conscientia que la propagation et le disveloppamento de un tal sentimento deben esser le scopo principal de totos los citatanos qui desiran del fundo del corde vider constituita una communitate mundial – una PATRIA SIN FRONTIERAS, non official sed real et multo amata per sus adherentes – cujo insimul de valores debe assecurar la construction de un mundo melior et plus justo.

IV – La adhesion a ista PATRIA SIN FRONTIERAS debera esser absolutamente voluntaria et spontanea, non jammais fortiata, post que nos consideramos que illo est una question supra toto de sentimento et de conscientia.

V – Intra la PATRIA SIN FRONTIERAS la communication (oral et/aut scripta) sera extraordinariamente facilitata, visto que, ultra los plurimos idiomas nationales que ibi seran admittitos, conforme a las nationalitates de los adherentes, on disponera de una lingua auxiliar neutra, basata sur le lexico international (INTERLEXICO) et regulata per una grammatica facile a apprender et a inseniar.

§ unico – Le rolo de ista lingua neutra auxiliar potera esser equalmente jocato et per Interlingua et per Romanica, virtuales dialectos del Neolatino aut Latino Moderno, practicamente intercambiabiles sin ullo damno a la mutua comprension de los parlantes / scribentes.

Signatarios del Manifesto pro le Compatriotismo Planetario:

Lavin, Josu

Marcon, Claudio

Morin, Pierre

Ramalho, Leonardo

Santos, Carlos Alberto

Zani, Bruno ...

Ad blocker interference detected!

Altere sitos de Wikia

Wiki aleatori